Kundene vil ha det som er litt annerledes

ANNERLEDES: Fleming og Jorunn Bekkelien er opptatt av å ha et eget preg på Blomsterparken. – Vi ønsker å skille oss ut fra kjedene, sier Fleming. Her er de utenfor et av drivhusene, den hvite kaninen i forgrunnen har hoppet rundt på området i to år, noe både paret og kundene synes er hyggelig.

ANNERLEDES: Fleming og Jorunn Bekkelien er opptatt av å ha et eget preg på Blomsterparken. – Vi ønsker å skille oss ut fra kjedene, sier Fleming. Her er de utenfor et av drivhusene, den hvite kaninen i forgrunnen har hoppet rundt på området i to år, noe både paret og kundene synes er hyggelig.

På Birkeland Blomsterpark går de årets travleste tid i møte.

– Nå som våren er i anmarsj er det mye forberedelser og ting som skal på plass. De neste to månedene er de mest hektiske for oss, forteller gartner Fleming Bekkelien.

Sammen med kona Jorunn Bekkelien startet han Birkeland Blomsterpark for 12 år siden, og de har begge jobbet i bransjen siden slutten av 80-tallet. Hver vår opplever de at kunder kommer langveisfra for å handle hos dem. På en solskinnsdag i mai kan de ha rundt 350 kjøp på Birkeland.

– Jeg tror det blant annet kan ha med at vi ikke er del av noen kjede. Når folk kommer fra Tvedestrand, Søgne og Bygland vil de nok ha noe som er litt annerledes, sier Bekkelien, og legger til:

– Det å stå alene framfor å være en del av en større kjede har både fordeler og ulemper, men for oss har det absolutt vært flest fordeler. Vi er opptatt av og ikke være som alle andre, og det er noe vi vil fortsette med.

Paret har også inntrykk av at folk som kommer innom er oppriktig opptatt av hagen sin, og gjerne tar seg god tid til å planlegge vårens vedlikehold.

– Det virker ikke som om de synes det er styr og stress med egen hage, men derimot noe de liker å jobbe med, forteller Fleming.

 

Les hele saken i Birkenes Avisa på papir!